צו עיכוב יציאה מהארץ לקטינים (כאשר אחד ההורים הינו תושב חוץ)

ליצירת קשר

צו עיכוב יציאה מן הארץ לקטינים - מקרה בו טיפלנו במשרדנו

אל משרדנו הגיע אדם בשנות ה 30 לחייו, עת החל בהליך הגירושין מאשתו, אם שני בניו וגולל בפניי את סיפורו.

לקוח המשרד הינו תושב ישראל ואילו האישה ילידת ארצות הברית, הכירו בעת טיול אליו נסע לקוח משרדי לאחר הצבא.

הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ לקטין

השניים טיילו יחדיו ברחבי ארצות הברית ובתום הטיול כאשר חשקה נפשו באישה, החליט לקוח משרדנו להאריך את שהותו בארצות הברית ועבר להתגורר יחד עם האישה בדירה בעיר הולדתה.

כעבור זמן מה נישאו השניים בנישואין אזרחיים בארצות הברית והביאו לעולם שני בנים קטינים אשר להם אזרחות אמריקאית.

בחלוף מספר שנים החליטו הצדדים לעשות עליה לארץ ישראל, ובתום הליך גיור של האישה והילדים, אף נישאו השניים כדת משה וישראל.

השניים עברו להתגורר יחד עם ילדיהם בדירה אותה רכשו בעיר הולדתו של לקוח משרדנו. האישה והקטינים הלכו יחדיו לאולפן בו למדו את השפה העברית ואף הקטינים שהו במסגרות בעיר בה התגוררו הצדדים ונראה היה כי התאקלמו במהרה.

בחלוף הזמן החלה האישה להתלונן על קשייה בארץ ואף החלה לנהוג בלקוח משרדנו ביחס מזלזל ומשפיל עד אשר ביקשה לעזוב את ישראל ולחזור להתגורר יחד עם הקטינים בארצות הברית.

לקוח משרדנו אשר עשה ככל יכולתו לגרום לאישה להתאקלם בארץ, ביקש מהאישה הזדמנות נוספת ואורח רוח, אך זו סירבה לנסות והחלה במסע איומים על כך כי תיקח את שני הבנים גם בלעדיו ותשוב עימם לארץ הולדתם מבלי לקבל את הסכמתו לכך.

עוד סיפר לקוח המשרד בעיניים דומעות כי האישה רכשה עבורה ועבור הקטינים כרטיס טיסה לארצות הברית וכי אין הוא מסוגל לשאת את עזיבתם של ילדיו הקטינים את הארץ, אך יחד עם זאת אין באפשרותו לשוב להתגורר בארצות הברית שכן מקור פרנסתו, משפחתו וכל חייו נמצאים כאן.

לאחר ששמענו את כל סיפורו הסברנו ללקוח משרדנו כי יש להגיש בדחיפות בקשה לסעד זמני לשמירת מצב קיים או לעיכוב יציאה מן הארץ כנגד הקטינים.

עוד באותו היום הוגשה בקשה דחופה ומנומקת לבית המשפט המוסמך לדון בעניינם של הצדדים,  לסעד זמני לשמירת המצב הקיים או לעיכוב יציאת הקטינים מן הארץ, בה פירטנו באריכות את התאקלמותם של הקטינים הן במסגרות החינוכיות והן בשפה העברית, וכי מרכז חייהם של הקטינים הינו בארץ.

עוד הסברנו בבקשה זו, כי האישה רכשה כרטיסי טיסה עבורה ועבור הקטינים וכי יש ליתן החלטה דחופה שכן אחרת יהיה מאוחר מידי והאישה תעזוב יחד עם הקטינים וזאת מבלי שוב.

כבר למחרת בבוקר ניתנה החלטה על ידי בית המשפט הנכבד המורה על צו עיכוב יציאתם מן הארץ של הקטינים במעמד צד אחד וזאת עד אשר בהגיעם לגיל 18.

חשוב לציין כי בקשה לעיכוב יציאה מן הארץ רגילים תקפים לשנה בלבד, ואילו צו עיכוב יציאה מן הארץ כנגד קטין  תקף עד להגיעו לגיל 18 ניתן הן בבית משפט לענייני משפחה והן בבית הדין הרבני.

כיום, ניתן להוציא צו זה גם במסגרת הבקשה ליישוב סכסוך המוגשת במסגרת החוק להסדר התדיינות במשפחה, הוראת שעה 2014, כסעד זמני דחוף.

משרדנו הינו משרד בוטיק הממוקם בעיר יבנה. צוות המשרד ישמח להעניק לך ייעוץ משפטי ומענה לכלל שאלותייך בתחום דיני המשפחה על כלל רבדיו, על מנת לתכנן את האסטרטגיה הטובה והנכונה ביותר עבורך וללוות אותך עד לסיום ההליכים המשפטיים במקצועיות ובדיסקרטיות.

למשרד עורכי דין שדה דילוג לתוכן