עורך דין מזונות

ליצירת קשר

גובה המזונות לילדים הוא אחד הסעיפים המרכזיים במרבית הסכמי הגירושין. לא קל להגיע לסכום מוסכם – כזה שמצד אחד יאפשר לילדים לגדול ברווחה כלכלית, ומצד שני יאפשר להורה הרלוונטי, ברוב המקרים האבא, לפתוח פרק חדש בחיים עם מינימום משקולות. עוד כדאי לקחת בחשבון שבשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בתחום, כשכיום ישנו משקל נכבד לזמני השהות של הילדים אצל שני ההורים וגם לכושר ההשתכרות של האבא והאמא. בהתאם עורך דין מזונות, כלומר עורך דין עם בקיאות ספציפית ורצוי גם ניסיון נרחב בנושא זה, הוא איש מקצוע מבוקש. במשרד עוה"ד שדה אוחיון ושות' מטפלים בהצלחה גם בסוגיה רגישה זו, הן כחלק מגיבוש הסכם גירושין וגם לאחר מכן כשנוצר בכך צורך.

באילו מקרים כדאי להיעזר בשירות של עורך דין מזונות?

* סכום המזונות נמוך מדי ביחס למצב העדכני של ההורים הגרושים – למשל כשמתגלים צרכים חדשים אצל אחד הילדים ועל כן הוצאות הגידול שלו הופכות לגבוהות יותר. גם במצב שבו האב לא ממלא את התחייבותו בנוגע לזמני השהות עשוי בית המשפט לפסוק העלאה של דמי המזונות החודשיים.

* סכום המזונות גבוה מדי ביחס למצב העדכני של ההורים הגרושים – כפי שניתן להגיש בקשה להעלאה של דמי המזונות, ניתן גם להגיש בקשה להפחתתם. בין השאר ניתן לעשות זאת כשרמת השכר של האמא עולה בשיעור משמעותי כך שהיא זקוקה פחות לסיוע כלכלי, ועוד דוגמה לשינוי מהותי בחיים שעשוי להצדיק הפחתת מזונות היא ילד חדש לאבא וכתוצאה מכך ירידה בכושר ההשתכרות שלו.

עורך דין בענייני מזונות

חשוב להדגיש כי בתי המשפט לא ממהרים לשנות את גובה המזונות, וזאת מתוך רצון לייצר יציבות ולשמר את המצב שנקבע בהסכם הגירושין. בהתאם ישנה חשיבות רבה לרמתו המקצועית של עורך דין מזונות. במשרד עוה"ד שדה אוחיון ושות' הצטבר ניסיון רחב היקף בסוגיה ספציפית זו, והניסיון מתורגם לבקיאות – הן לגבי החוק והן לגבי תקדימים רלוונטיים. בנוסף מתאפיין השירות של עורכי ועורכות הדין במשרד בנחישות רבה כמו גם רגישות, ובזמינות המאפשרת לשנות את גובה המזונות בהקדם.

עורך דין לענייני מזונות

עורך דין לענייני מזונות

גובה המזונות הוא סעיף מרכזי בכל הסכם גירושין כשיש גם ילדים בתמונה. מאחר שתשלום המזונות עשוי להימשך עבור כל ילד עד שהוא מגיע לגיל 18, ובחלק מהמקרים גם בזמן השירות הצבאי, ישנה חשיבות רבה לבחירת עו"ד עם מומחיות בנושא ספציפי זה. השירות של עורך דין לענייני מזונות עשוי להיות רלוונטי גם אחרי שכבר גובש הסכם גירושין ונחתם – כששינויים בחיי האם או האב מצדיקים העלאה או הפחתה או סכום המזונות. בהקשר זה חשוב להדגיש שבתי המשפט מייחסים משקל נכבד ליציבות ולכן נדרשים נימוקים משכנעים לשינוי הסכום – ובהתאם רק עורך דין מיומן ומחויב יצליח לעזור לכם לשלם או לקבל את הסכום האופטימלי. משרד עוה"ד שדה אוחיון ושות' הגיש בקשות רבות להפחתה או העלאה של גובה המזונות – וגם רשם הצלחות למכביר.

איך עורך דין לענייני מזונות מצליח להפחית את הסכום?

* ירידה ביכולות הכלכליות – במקרים אלה מצפה בית המשפט להוכחה כי האב (שהוא זה שברוב רובם של המקרים משלם מזונות) פעל על-מנת למצות את כושר ההשתכרות, ובכל זאת נוצרה ירידה ממשית וקבועה ביכולותיו הכלכליות.

* שינויים בזמני השהות – אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על גובה המזונות הוא פרקי הזמן שהילדים מבלים אצל כל אחד מההורים. בהתאם שינוי במשמורת עשוי להוביל לשינוי גם של גובה המזונות ואף לבטלם אם האב הופך למעורב באופן מלא ושוויוני בגידול הילדים.

* משפחה חדשה – אם האב מקים משפחה חדשה וכתוצאה מכך ההכנסה הפנויה שלו פוחתת, בית המשפט עשוי להתחשב בכך ולהורות על הקטנת גובה המזונות.

עורך דין למזונות

עורך דין לענייני מזונות נדרש לא "רק" לניסיון רחב היקף ולבקיאות מקצועית בתחום הספציפי הזה – לרבות הבנה מעמיקה של פסיקות עדכניות – אלא גם ליושרה מוחלטת. הצורך בכך נובע מהעובדה שבתי המשפט כאמור לא ממהרים לשנות את גובה המזונות, וכזה המצב עו"ד אמין יבהיר מראש ללקוח שאין היתכנות לשינוי. במשרד עורכי דין שדה אוחיון ושות' שמים דגש רב על אמינות, וכן על זמינות גבוהה ונחישות כשכן יש סיכוי אמיתי להפחתה או העלאה של גובה המזונות.

למשרד עורכי דין שדה דילוג לתוכן